Atelierul interactiv ”Pilotare curriculară de secol XXI – un exercițiu de leadership real”

Casa Corpului Didactic Sibiu a găzduit astăzi, 14 aprilie 2022, atelierul interactiv ”Pilotare curriculară de secol XXI – un exercițiu de leadership real”, avându-l ca invitat pe domnul Marian Staș, fost consilier în cadrul Ministerului Educației, o persoană implicată și interesată ca lucrurile să se schimbe în bine în sistemul nostru de învățământ.
Atelierul organizat de doamna director al Casei Corpului Didactic Sibiu, prof. Mirela Iancu, s-a bucurat de prezența doamnei inspector școlar general, prof. Monica Munteanu, al doamnei inspector școlar general adjunct, prof. Rodica Țălnariu, alături de directori și cadre didactice din unitățile de învățământ sibiene, cu toții interesați de pilotarea curriculară.
Într-o atmosferă relaxantă, constructivă și participativă, domnul Marian Staș a prezentat prevederile Metodologiei-cadru din 30 iulie 2020, de înființare, organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar cu statut de unități-pilot, experimentale și de aplicație, încurajând autonomia unităților de învățământ, pilotarea organizării învățământului pe module, pentru că, în mod cert, școlile pilot funcționează! Și încă foarte bine! Au fost împărtășite exemple de bune practici din școlile pilot, s-au realizat ateliere interactive de stabilire a punctelor tari/ slabe ale Curricumului oferit de școală și ale Curriculumului la decizia elevului. A fost prezentată flexibilitatea de care se bucură plaja orară, prin organizarea pe module, având ca principal avantaj oportunitatea de a beneficia de un Curriculum propriu, adaptat nevoilor școlii.
Domnul Marian Staș a invitat directorii unităților de învățământ să aplice pentru astfel de proiecte care să se concretizeze în anul școlar următor, termenul de depunere fiind prelungit până la 15 mai 2022. Atelierul s-a încheiat într-o atmosferă optimistă, cu speranța de a vedea în viitor, în județul nostru, cât mai multe școli-pilot care să reinventeze SCHIMBAREA.

Leave a Comment