Apeluri. Anunțuri

Apel de selectie 4142 CRED 13.04.2021

Vorbim despre Formarea CRED. Online, live, miercuri 14 aprilie

Cu peste 30.000 de cadre didactice beneficiare ale formării, dintre care peste 20.000 în ultimul an, formarea CRED reprezintă, în continuare, pasul decisiv pe care profesorii din învățământul preuniversitar îl pot face către o activitate didactică inovatoare, susținută de competențe digitale.

Miercuri, 14 aprilie, orele 16:00-17:30, aflăm mai multe despre acest subiect în cadrul unui nou eveniment online marca ”Proiectul CRED”, transmis live pe pagina de Facebook ”Proiectul CRED”.

Formatori, cursanți și experți CRED vor vorbi despre programele de formare din cadrul proiectului ”Curriculum Relevant, Educație Deschisă pentru toți” – CRED, programe adaptate nevoilor actuale ale cadrelor didactice, atât din perspectiva abilitării curriculare, cât și din cea a formării/dezvoltării competențelor digitale.

Evenimentul* „Formarea CRED: pasul necesar către activitatea didactică inovatoare susținută de competențe digitale” va fi unul dinamic, interactiv, fiind bazat pe dialog și schimburi relevante de informații și idei. De asemenea, gazdele vor răspunde, chiar în timpul evenimentului, la întrebările transmise de către cei care asistă la transmisiunea live.

Veți putea afla informații relevante despre modul în care formarea CRED sprijină, în rândul cadrelor didactice participante la formare, dezvoltarea de noi perspective didactice în abordarea curriculară a disciplinelor predate.

Veți auzi, direct de la formatori și cursanți CRED, despre interacțiunea din timpul cursurilor, despre mediul de învățare deschis din formarea CRED, despre energia, dinamismul, activarea de resurse ce caracterizează sesiunile de formare. Despre toate exercițiile ce au ca obiectiv dezvoltarea personală a cursantului, orientându-l totodată pe acesta în ceea ce urmează să facă la clasă, sprijinindu-l în a construi activități de învățare relevante în sala de clasă, fie aceasta virtuală sau nu.

Veți descoperi cum vă poate sprijini în activitatea didactică experiența pe care proiectul CRED o are, de timp îndelungat deja, în dezvoltarea competențelor digitale ale cadrelor didactice, având în vedere faptul că, și înainte de pandemie, formarea CRED avea o componentă digitală puternică, cursanții fiind implicați, încă de la începutul formării, în/prin, și nu despre, contexte de învățare online.

Veți putea înțelege ce înseamnă pentru un cadru didactic apartenența la Comunitatea CRED, comunitate educațională puternică, în cadrul căreia profesoriicomunică constant, împărtășesc bune practici, resurse și experiențe, cer și oferă informații importante și actuale despre procesul educațional și, nu în ultimul rând, oferă și primesc sprijin, pe numeroase planuri.

Prin temele abordate vor fi detaliate subiecte de actualitate și de interes pentru fiecare cadru didactic din nivelurile primar și gimnazial și, de aceea, vă invităm să fiți alături de noi la eveniment!

Nu în ultimul rând, pentru că numeroase cadre didactice și-au exprimat deja dorința sau intenția de a beneficia de programele de formare CRED, reamintim aici că au început înscrierile pentru Seria a 8-a de formare, cursurile urmând să se desfășoare, exclusiv în format online, în perioada 17 mai – 31 iulie 2021.

Pentru a aplica, vă puteți înscrie online sau prin depunerea unui dosar. Toate detaliile privind înscrierea, dar, mai ales, formularele online de înscriere, pentru fiecare județ din țară, sunt disponibile AICI – click pentru acces.

Vă așteptăm cu drag să veniți alături de noi în marea Comunitate CRED!

*Evenimentul online „Formarea CRED: pasul necesar către activitatea didactică inovatoare susținută de competențe digitale” are loc miercuri, 14 aprilie, de la ora 16:00, și poate fi urmărit LIVE pe pagina de Facebook „Proiectul CRED” – click petru acces.

INFORMAȚII REFERITOARE LA ÎNSCRIEREA ÎN PROIECTUL CRED, SERIA 8

În perioada 06.04.2021-28.04.2021 se fac înscrieri  la următoarele discipline:

·         educație fizică și sport

·         educație plastică

·         istorie

·         matematică

·         informatică

·         limba engleză

·         limba germană

·         biologie

·         geografie

·         educație muzicală

·         TIC/educație tehnologică

·          consilierii  școlari din cadrul CJRAE care predau la gimnaziu și aduc adeverință în acest sens (este vorba de cele 2-4 ore de predare care intră în obligația de norma a consilierilor școlari). Astfel, daca un consilier scolar are chiar și 1 ora de predare (atentie, nu de consiliere!!!) la ciclul gimnazial, este eligibil pentru a participa la formarea din CRED, pe disciplina știinte sociale.

IMPORTANT

-pot participa la formare cadrele didactice care au mai puțin de 5 ani până la vârsta de pensionare

-pot participa la formare cadre didactice din invatamantul particular, care poate sa fie să fie  si doar acreditat, nu numai autorizat, asa cum era prevazut inainte.

Dosarul de înscriere al cursantului se va depune la sediul Casei Corpului Didactic Sibiu, în perioada  06.04.2021-28.04.2021, între orele 10-13,  și va conţine:

·         copie CI/BI- format A4;

·         copie certificat de nastere – format A4;

·         copie certificat de căsătorie – format A4;

·         copie diploma de studii;

·         adeverinţă eliberată de unitatea de învăţământ din care rezultă: funcţia didactică, specializarea, vechimea, gradul didactic, statut (titular/suplinitor), funcție de conducere (director/director adjunct)- format A4.

·         Formularele care se descacă de aici

NOU! 30.01.2020 Continuă selecția grupului țintă pentru cadrele didactice care predau la gimnaziu

În acest sens, grupul țintă se va selecta în conformitate cu Metodologia de selecție a grupului țintă.

Pentru cadrele didactice din învățământul gimnazial, în județul Sibiu mai sunt disponibile locuri după cum urmează:

  • limba și literatură română, limbi moderne și limba maternă: 43  locuri pentru cadrele didactice calificate din învățământul gimnazial – mediul urban și  37 de locuri pentru cadrele didactice calificate din învățământul gimnazial – mediul rural;
  • matematică, fizică, chimie, și biologie: 24 locuri pentru cadrele didactice calificate  din învățământul gimnazial – mediul urban și 31 locuri pentru cadrele didactice calificate din învățământul gimnazial – mediul rural.
  • Pentru cadrele didactice din învățământul gimnazial care predau disciplinele istorie, geografie și religie, se va organiza un număr de grupe corespunzător numărului de cadre didactice selectate.

Prima fază a selecției se va derula la nivelul unităților de învățământ din județul Sibiu prin propunerea cadrelor didactice participante la curs de către consiliul profesoral și validarea acestora în cadrul consiliului de administrație, în concordanță cu criteriile de selecție prevăzute în Anexa 1. (din adresa primită de la CCD Brașov).

În consecință, rugăm conducerile unităților de învățământ să realizese selecția cadrelor didactice din unitatea de învățământ pentru participarea la programul de formare “CRED- CURRICULUM RELEVANT, EDUCAȚIE DESCHISĂ pentru toți”, respectând calendarul de selecție și criteriile de selecție a cadrelor didactice din învățământul gimnazial.

Pentru a doua etapă a selecției, vă rugăm ca până la data de 10.02.2020 să transmiteți:

  • tabelul nominal cu cadrele didactice propuse, în format electronic (în format editabil), la adresa de mail constantin.coropetchi@educred.ro
  • tabelul nominal cu cadrele didactice propuse, pe suport de hârtie, semnat și ștampilat (la sediul Casei Corpului Didactic Sibiu, str. Turismului 15, la secretariat, în atenția dnei Mihaela Seusan – expert local coordonare și formare.)

Tabelul va respecta formatul din Anexele (Anexa 4.1 pentru învățământul gimnazial), atașate prezentei și va conține lista cadrelor didactice validate la nivelul unității de învățământ, în ordinea priorităților.

Acțiunea  de colectare a documentelor grupului țintă se va derula până la data de 17.02.2020. Dosarul de înscriere al cursantului se va depune la sediul Casei Corpului Didactic Sibiu și va conţine:

  • cerere de înscriere;
  • formular grup ţintă;
  • acord de prelucrare a datelor cu caracter personal;
  • declaraţie de disponibilitate participare la curs şi finalizare;
  • copie CI/BI- format A4;
  • copie certificat de nastere – format A4;
  • copie certificat de căsătorie – format A4;
  • copie diploma de studii;
  • adeverinţă eliberată de unitatea de învăţământ din care rezultă: funcţia didactică, specializarea, vechimea, gradul didactic, statut (titular/suplinitor), funcție de conducere (director/director adjunct)- format A4.

Anexăm aici o arhivă cu următoarele documente necesare depunerii dosarelor:

  • Criteriile de selecție a cadrelor didactice din învățământul gimnazial (Anexa 1);
  • Tabel centralizator cu personalul didactic care a fost validat pentru înscrierea la curs;
  • Cerere de înscriere;
  • Formular grup ţintă;
  • Acord de prelucrare a datelor cu caracter personal;
  • Declaraţie de disponibilitate participare la curs şi finalizare.

Vă rugăm să așezați documentele in dosarul de inscriere a cursantului în ordinea indicată mai sus.

Persoana de contact: Constantin Coropețchi – expert local grup tinta judetul Sibiu, Telefon: 0770279636, e-mail: constantin.coropetchi@educred.ro