Comisia pentru dezvoltare profesională și evoluție în carieră
În conformitate cu articolul 9, lit. g din Regulamentul de organizare și funcționare a casei coprului didactic aprobat prin Ordinul de ministru nr. 5554 din 7.10.2019, casa corpului didactic îndeplinește și funcția de “centru metodologic pentru responsabili cu formarea continua, bibliotecari, documentaristi, profesori documentaristi/responsabili ai centrelor de documentare si informare, laboranti, pedagogi scolari, informaticieni din invatamantul preuniversitar; “
Casa Corpului Didactic Sibiu a stabilit ca fiecare unitate de învățământ să fie sprijinită în domeniul formării continue de profesorii metodiști. Alocarea profesorilor metodiști pentru anul școlar 2020-2021 se găsește aici.
Roluri în formarea continuă a personalului din învățământul preuniversitar
Ministerul Educației
Legea Educației Naționale, art. 94, Alin (1) ”…elaborează politica naţională în domeniul învățământului preuniversitar • Alin (2), lit.m “…coordonează, monitorizează şi controlează perfecţionarea continuă a personalului didactic pentru politicile de interes naţional.”
Inspectoratul Școlar Județean
Legea Educației Naționale, art. 94, Alin(1) lit.a … aplică politicile şi strategiile Ministerului Educației lit.h “… coordonează şi controlează activitatea unităţilor conexe (CCD)”
Unitatea de învățământ
Legea Educației Naționale, Art.96 alin (7), lit. g “Consiliul de administraţie… aprobă programe de dezvoltare profesională la propunere Consiliului profesoral ” Art.97, alin (2), lit.f. Directorul “… răspunde de selecţia, angajarea, evaluarea, formarea, motivarea personalului din unitate” Art.98, alin (2), lit.i, Consiliul profesoral “… Propune CA programele de formare şi dezvoltare profesională continuă a cadrelor didactice”
Conținutul orientativ al dosarului comisiei de dezvoltare profesională și evoluție în carieră
Decizia pentru constituirea Comisiei pentru pentru dezvoltarea profesonală și evoluția în carieră;
Dosarele individuale ale personalului didactic care cuprind copii ale programelor de formare parcurse
Dosare de echivalare în conformitate cu OMECTS 5562/2011 (șabloane pentru documente)
Dosare de echivalare în conformitate cu procedura 38591/3.10.2019
Lista cu situația creditelor profesionale transferabile acumulate de personalul didactic în intervalele de 5 ani de la definitivarea din învățământ,
Baza de date a formării continue
Procesele verbale ale întâlnirilor Comisiei
Planul anual de dezvoltare profesională
Oferta de formare a Casei Corpului Didactic Sibiu/ alti furnizori
Analiza de nevoi de formare la nivelul unității
Legislația formării continue pentru învățământul preuniversitar
Legea Educației Naționale
Metodologia formării continue a personalului didactic din învățământul preuniversitar – OMECTS 5561/2011
Metodologia privind sistemul de acumulare, recunoaştere şi echivalare a creditelor profesionale transferabile – OMECTS 5562/2011
Metodologia de acreditare şi evaluare periodică a furnizorilor de formare continuă şi a programelor de formare oferite de aceştia – OMECTS 5564/2011
Metodologia privind recunoaşterea şi echivalarea competenţelor profesionale dobândite formal, nonformal sau informal de către cadrele didactice care ocupă funcţii de educatori/educatoare, institutori/institutoare, învăţători/învăţătoare, maistru-instructor, antrenor, în vederea ocupării funcţiei didactice de profesor pentru învăţământul preşcolar, profesor pentru învăţământul primar, profesor de instruire practică, respectiv profesor-antrenor în cluburile sportive şcolare, palatele şi cluburile copiilor – OMECTS 5484/2011
Metodologia privind echivalarea pe baza ECTS/SECT a invatamantului universitar de scurta durata, realizat prin colegiul cu durata de 3 ani sau institutul pedagogic cu durata de 3 ani, cu ciclul I de studii universitare de licenta, pentru cadrele didactice din invatamantul preuniversitar -OMECTS 5553/2011
Șabloane orientative pentru documentele Comisiei de dezvoltare profesională și evoluție în cariera didactică