Cărți achiziționate în octombrie 2021

În cadrul biblotecii C.C.D. Sibiu, am achiziţionat următoarele cărţi:

Cuprins carte:
◊ Provocările lumii contemporane în educație
◊ Elemente de bază în evaluarea progresului școlar în învățământul preuniversitar
◊ Educația permanentă. Autoeducația
◊ Perspective moderne asupra personalității umane
◊ Creativitate, inovație și educație pentru excelență a copiilor, elevilor, tinerilor cu potențial aptitudinal ridicat
◊ Procesul de învățământ
◊ Managementul proiectelor de cercetare în științele educației

Cartea de față este un bestseller internațional utilizat de peste 1,3 milioane de profesori din lumea întreagă. Volumul s-a născut după ce, ani întregi, autorul a urmărit cum anume lucrau „profesorii-campioni“ din școlile publice din Statele Unite și cum reușeau să aibă rezultate excelente în școli din cartiere sau regiuni dezavantajate.

 După ce a sintetizat și filtrat tot ce făceau mai bine acești educatori excepționali (cum adresau întrebările, cum implicau toți elevii, cum circulau prin clasă și cum integrau în lecție răspunsurile elevilor), Doug Lemov a ajuns la cele 62 de tehnici privitoare la arta predării, la planificarea și ritmarea lecțiilor, la așteptările educaționale înalte, dar și la consolidarea caracterului și încrederii de sine a elevilor.

Alegându-și tehnicile care li se potrivesc, profesorii își vor putea motiva mai bine elevii și vor putea crește eficiența procesului de predare-învățare-evaluare.

Cuprins carte:

Lectura – univers deschis întrebărilor 
Capitolul I. Curricula școlară și universul lecturii în gimnaziu 
Capitolul II. Competența lectorală: focalizări pe vectori de acțiune 
Capitolul III. Unități de învățare cu identitate curriculară – întemeieri didactice 
Capitolul IV. Cercetări științifice în domeniul lecturii – design și metodologie 
Capitolul V. Rezultate. Interpretări și succinte comentarii 
Capitolul VI. Aplicații în didactica funcțional-inovativă: conținuturi, programe, scenarii 
Epilogul speranței de iubire a lecturii 

Cartea “Avantaje și riscuri ale internetului pentru copii și adolescenți – Strategii de mediere digitală parentală și școlară” prezintă detaliat rezultatele diverselor studii realizate în întreaga lume și în țara noastră asupra modului în care copiii și adolescenții utilizau internetul și tehnologia digitală, ghidați mai mult sau mai puțin de părinți și profesori, chiar înainte de pandemia COVID19. Ce înseamnă aceasta? Că această carte oferă o perspectivă asupra punctului de pornire în „caruselul digitalizării” ce s-a pus în funcțiune o dată cu pandemia. Rezultatele școlii online sunt consecința directă a ceea ce se întâmpla înainte de pandemie: mediere digitală parentală și școlară fluctuantă, nestandardizată, ce a mărit inegalitățile și diferențele, a potențat riscurile și oportunitățile, deopotrivă. În ziua de azi, copiii și adolescenții sunt și trebuie să fie online, opțiunea de a nu fi prezenți în spațiul virtual nu o mai au, așa cum nu au nici cum să nu fie influențați de modele oferite de cei din jurul lor în ceea ce privește utilizarea internetului. Pentru toți cei interesați de dinamica pe care trio-ul copii – familie – școală o are, această carte oferă o sinteză argumentată științific, aducând claritate într-o realitate aflată în continuă schimbare. Într-un prezent marcat fundamental de digitalizare e necesară cunoașterea detaliată a modului în care formarea și dezvoltarea tinerelor generații este transformată, cu atât mai mult cu cât pe de o parte, internetul nu a fost creat pentru copii, dar ei totuși sunt printre cei mai prezenți online, iar pe de altă parte, nici adulții, părinți și profesori deopotrivă, nu sunt utilizatori atât de experimentați, astfel încât să îi poată ghida în sfera digitală.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.